Smiech ako prevencia stresu

Smiech ako prevencia stresu

Smiech nie je iba príjemným uvoľnením, má aj priaznivé účinky na zdravie. Predovšetkým pomáha predchádzať stresu a zmierniť už vzniknutý stres.

ZMIERNIŤ PREJAVY NERVOZITY A FYZICKÉ PREJAVY

Homeopatia účinkuje na zmiernenie prejavov stresu ako ľahké poruchy spánku, podráždenosť, spazmy…

Pôsobí proti stresu tak, že stabilizuje srdcový rytmus a znižuje krvný tlak.

Keďže sa pri smiechu dýchanie mení, zvýši sa prívod množstva vzduchu a aktivuje sa tak zlepšenie okysličenia krvi. Zvýši sa aj produkcia bielych krviniek, ktoré pomáhajú posilniť prirodzenú obranyschopnosť oslabenú stresom.

Znižuje sekréciu kortizolu, hormónu zodpovedného za stres.

Zbavuje napätia, uvoľňuje a prispieva k ľahšiemu zaspávaniu.

Ovplyvňuje inhibíciu. Ide o fyzický reflex, ktorý umožní prejaviť emócie a nadväzovať medziľudské vzťahy.

Znižuje agresivitu a pomáha nedramatizovať situáciu.

JOGA SMIECHU

Relaxácia, meditácia, jóga, sofrológia… Mnohé techniky pomáhajú zvládať stres a predchádzať mu. Patrí medzi ne aj joga smiechu. Samotný koncept tejto aktivity vychádza zo štúdií, ktoré poukazujú na to, že mozog nerobí žiaden rozdiel medzi spontánnym a vyvolaným smiechom. Existujú cvičenia inšpirované tradičnou jogou alebo hrami, ktoré Vás zbavia stresu, podporia relaxáciu a prirodzene Vás privedú k smiechu.

VEDELI STE?

Dieťa sa zasmeje priemerne 400-krát denne, dospelý iba zo desaťkrát*.

* https://www.fedecardio.org/Je-m-informe/J-apprends-a-gerer-mon-stress/prevenir-le-stress-par-le-rire

SPÄŤ
Prečítajte si
logo boiron
footer.privacy.text|textarea